Tuesday 31 December 2013

Kakak Kedai Cermin Mata

Kadang-kadang kalau aku pergi mall, aku singgah kejap dekat kedai cermin mata.

Dah nama pun pergi kedai cermin mata, tak kan ah pergi cuci kereta pulak ye dak,

mesti ah pergi cuci cermin mata.

Kang aku cakap pergi kedai cermin mata, tapi cuci kereta, nampak sangat menipu. Kalau ye pun nak menipu, kasi real sikit ah, baru ah ada hati orang nak pecaya ye dak..?

Selalunya yang serve aku dekat kedai cermin mata tu, sorang perempuan melayu, berkulit cerah, pakai tudung dan mempunyai senyuman yang manis. Dia jugak sangat ramah dan friendly.

Kadang-kadang aku pergi dengan jeng, tapi selalunya aku pergi sensorang je ah, sebab jeng selalu sibuk, banyak kerja, kerja dunia,

mana penah nak habis ye dak..?

"eh, adik tak pi tuisyen ka haghi ni..?"

Soalan yang selalu aku dapat daripada perempuan melayu, berkulit cerah, pakai tudung, mempunyai senyuman yang manis, sangat ramah dan friendly, seperti yang aku sebut di perenggan di atas, tapi sebenarnya macam tak de perenggan je hak hak hak.

"dak... Saya ponteng kelas haghi ni, kak jangan bagitau mak saya pulak."

Macam ah dia kenal mak aku, tapi yang penting, nak menipu kasi real, baru orang ah ada hati nak pecaya.

Mungkin sebab tu ah, bahu sebelah kiri aku selalu lenguh-lenguh,

banyak dosa agaknya dengan perempuan melayu, berkulit cerah, pakai tudung, mempunyai senyuman yang manis, sangat ramah dan friendly itu.


No comments: