Monday 20 January 2014

Ada apa Dengan Pizza

Satu hari aku merengek-rengek dekat jeng.

"lapaq pizza."

"okey.. esok kita pi makan pizza."

Rengekan tu, agak melampau sebenarnya, macam nak mintak penandang je kalau dengar, tapi nasib baik ah jeng je yang dengar, kalau jung yang dengar, haruslah aku bersandar ke dinding sambil memegang perut akibat di tendang.

Tapi jung tu siapa..?

Sebenarnya aku bukan ah penggemar pizza yang tegar lagi ketegaq dan selalunya pizza tu, aku makan tak pernah habis pun. Serius. Tak pernah.

Tapi aku selalu suruh orang belanja aku makan pizza, tah la aku pun kadang-kadang tak faham dengan diri sendiri.

Mungkin sebab aku ni cepat nouu terpengaruh dengan iklan-iklan dekat tibi yang kebanyakkannya buat duit dengan tayang iklan, maka aku redhakan jugak ah kehendak nafsu,

Maka hari tu, aku dengan jeng pergi pizza hut, tapi ada something yang aku tak suka, orang ramai giloo, meja kosong macam tak kelihatan.

Aku tak suka menunggu. Menunggu buat aku rasa macam... erm macammm... macammm... macam-macam ah.

Pergi time lunch, hari minggu pulak tu, bajet macam orang tak de, meja kosong bersepah dan waiters tahan kuap sebab tak de kerja nak buat lol.

Tiba-tiba ada drama pulak dekat situ, gugilperen dan boyaperen gaduh dekat depan pintu masuk pizza hut. Memula tu kekonon sweet nouu la, usik-mengusik-senda-gurauan sangat, last-last terseret je sunglases dekat kaki aku.

Sorry la aku tak rakam moment tu, kalau tak boleh jugak upload kat u-tobe ye dak...? aku pun tak tau apa motif aku panggil you tube tu u-tobe. Abaikan.

Lepas hampir dua jam tunggu dekat situ, maka dapat la kotak pizza yang di nanti-nanti... Giloo ah tunggu pizza, macam tunggu orang bersalin dekat wad bersalin. Ye lah tak kan tunggu orang bersalin dekat bahagian pesakit luar pulak ye dak, macam tak masuk akal je.. tapi aku tak pernah pun tunggu orang bersalin, maka itu hanya metafora.

Maka bawak la pizza tu balik sebab...

Tak de sebab, memang nak bawak balik pun.

"abang.. atas meja ada pizza."

"okey, pizza apa..?"

"bukak la tengok."

"Pizza ni... tak mau ah, nanti awek ramai."

Aku teringat iklan dekat tibi, tiga orang makwe suap pizza sorang sepotong dekat si pakwe. Eh, betul ah pizza awek ramai.



Time aku teringin nak makan pizza tu, aku lupa aku dah nekad nak kurangkan berat badan, dah makan pastu menyesal sebab dah terlanggar nekad, pastu tengok ada apple crumble, sambung lagi makan, pastu rasa menyesal lagi.

Tengok ada pulak dua slice kek keju yang jeng beli dekat resipi rahsia, makan lagi, kendian rasa menyesal sekali lagi.

suka? boleh like.

No comments: