Tuesday 8 April 2014

Penang

Dah lama tak menghabiskan masa dengan benda-benda lagho, maka pada awal bulan mac hari tu, aku dengan biskut melagho di Penang bersama dengan yana. Aku dengan benda-benda lagho ni memang laju je.

Walaupun cerita ni agak lama dan basi, tapi peduli apa aku...

Maka berangkatlah kami berdua ke penang dengan jayanya, walaupun guna gps, tapi kami masih sesat dengan handphone yang siap kena baling dekat dashbord kereta. Apalah nasib hang wahai handphone, dapat tuan macam tu.

Tapi salah hang jugak, yang hang pi buat perangai time kami terdesak dan amat memerlukan bantuan hang dah kenapa...


Tak payah feeling brooklyn brigde sangat ah, penang je pun.

"aku tengok dalam map, penang kecik ja, tapi awat ni besaq pulak.."

Biskut merungut tak puas hati.

"dah asyik dok pusing balik ja, mau hang tak ghasa penang ni besaq."

Aku gelak dan biskut terdiam.

Aku dengan biskut sesat dekat penang yang nampak kecik dalam map dan sudahnya yana tolong ambik dua orang budak sesat tu dekat tesco. Terima kasih atas bantuan gps yang gelong.



Dah dekat nak masuk asar baru dapat lunch kot, dan boleh lah berselfie-selfie barang sepam dua sementara tunggu makanan sampai.


Yang baju hitam tu yana dan yang baju hijau tu pulak encik laki yana, wan. Bertuah yana dapat wan ni... Wan handle qaisara then yana boleh chill dengan dua orang budak yang sesat tadi.


Lepas makan cuci pulak mulut dengan ice cream cap baskin robbins.



Qaisara ni sangat comel dan tak banyak kerenah, semoga membesar dengan baik, menjadi anak yang solehah dan taat pada umi dengan abi.


Penang yang kelam akibat jerebu.

"apa yang tak dak dekat penang ni, benda pelik-pelik semua ada. Aku penah nampak bangla bawak kambing naik basikal hampa tau dak."

Dah yana bukak cerita pasal bangla pulak, biskut dengan aku gelak tak boleh berenti dengar cerita yana.

1 comment:

liyana said...

hahahaha lama baru aku nak baca aduiyai